Durant els tres primers anys de vida, "l'ocupació" bàsica dels infants se centra en el desenvolupament de les seves capacitats i en l'aprenentatge, en què el factor essencial és la interacció amb les persones, amb els objectes i els espais. És en aquest escenari, que el joc esdevé un camp d'aprenentatge on l'infant assaja accions, formes de comunicar-se i habilitats que després generalitza i aplica en altres situacions.
En la sessió es reflexionarà amb els pares i mares sobre com el joc de l'infant evoluciona a mesura que canvien les seves capacitats, les seves necessitats i les seves experiències vitals, i en com l'adult pot generar situacions i activitats d'aprenentatge enriquidores per a les criatures a partir del joc.

Cas pràctic
"La petita de la casa té un any i mig i li encanta que estiguis al seu costat quan juga. Si la deixes sola, no tarda ni dos minuts a venir-nos a buscar. És millor que jugui amb nosaltres, amb altres infants o sola?"
Tot depèn de l’edat i del moment, però, a mesura que van creixent, les criatures ampliaran el seu repertori de jocs i necessitaran jugar sols i amb altres companys i companyes de joc. Fins als 2-3 anys, les mares i els pares som els millors companys perquè no tan sols els aportarem temps i diversió, sinó que, a més, els transmetem valors i models i enfortim el vincle afectiu.
